Online events zijn een geweldige tool om je te helpen connectie te maken met je team, ongeacht waar ze zich bevinden.

Wat is een online event? Een online event is een virtuele klas. Er zijn verschillende manieren om een online event te houden, zoals:

  • een webinar
  • Skype Call
  • Google Hangout
  • Facebook Event
  • Twitter Conference
  • Forum of Chatroom

Wanneer je een platform gekozen hebt voor je online event, zal je moeten beginnen plannen. Deze zeven simpele stappen zullen je helpen bij de start:

  1. Maak een doelpubliek. Zorg dat je weet wie je probeert te bereiken, waarin deze mensen zijn geïnteresseerd, en nog belangrijker, hoe je ze gaat bereiken. Wanneer je deze beslissing nog niet hebt gemaakt, zal je hierop focussen ook helpen een platform te kiezen.
  1. Plan en bereid voor. Online events kunnen op elk tijdstip worden gehouden, wat je de kans geeft om op voorhand te plannen en voor te bereiden. Het is het beste om alle materialen lang op voorhand klaar te hebben zodat je tijd hebt om te bewerken en nodige aanpassingen door te voeren.

Beslis op voorhand hoe je je event zal promote. Maak afbeeldingen die je kan delen en waar het oog op valt, dit zal de zichtbaarheid van en het aantal deelnemers aan je event verhogen. Vergeet niet om ook aanverwante visuele hulpmiddelen om tijdens je event te gebruiken voor te bereiden.

  1. Vraag om hulp.Je kan je vrienden vragen om je te helpen je doelpubliek te begrijpen, je event te plannen en het zelfs op hun eigen social media platforms te publiceren. (Een ander voordeel van het maken van een afbeelding, is dat het makkelijk is om je vrienden te vragen hem te delen)
  1. Creëer een #hashtag om specifiek te gebruiken met al je events. Hashtags zijn een excellente manier om alle posts van je event zoekbaar te maken op verscheidene social media sites. Wanneer jij of iemand anders een hashtag gebruikt, kan je dan naar die hashtag zoeken en zien wat de mensen zeggen, hoe ze reageren, en je kan zien hoeveel mensen je event posts bereiken.

Zo zou een hashtag moeten zijn:

  • Kort en simpel
  • Makkelijk te onthouden
  • Uniek voor jouw event
  1. Wees aanwezig. Gebruik sociale media platforms die het praten over je event vergemakkelijken. Doe mee met de discussie. Dit kan zo simpel zijn als iedereen die in je groep komt verwelkomen, vragen beantwoorden, of gewoon de mensen aan het praten krijgen over het product. Op welke manier je dit ook kiest te doen, maak het duidelijk voor iedereen wie je bent, zodat ze geen probleem hebben om vragen aan je te stellen.
  1. Moedig deelname an. Iedereen houdt van gratis geschenken – gebruik dat in je voordeel. Zelfs online kan je een loterij houden voor iedereen die aan het event deelneemt of een vraag instuurt. Je kan ook giveaways aanbieden voor het uitnodigen van mensen voor je event of op een post te reageren.
  1. Hou de groep in leven. Wanneer je event voorbij is, vergeet dan niet om op te volgen. Het is niet omdat dat bepaalde event gedaan is dat de groep niet meer actief of belangrijk is. Hou de conversatie gaande, en zorg dat je steeds klaar bent om te helpen met verdere vragen.

Er zijn zoveel manieren om een online event te houden. Deel alsjeblieft je ideeën en ervaringen met ons.

Bron: doterrabusinessblog.com

Hoe hou ik een succesvol online event?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*